חרדה חברתית וקושי בהתשלבות חברתית

כולם מסביב מסתדרים, ורק את לא.
את כמו צופה מהצד, לא באמת חלק מהחברה.
את רואה אנשים צוחקים ומשוחחים בקלילות, ואת תוהה איך הם עושים את זה? איך הם מצליחים להשתלב כל כך בטבעיות?
בכל פעם שאת מנסה להצטרף לשיחה, המילים נתקעות לך בגרון ואת משתתקת, משותקת.
את מרגישה שהמחשבות שלך לא מעניינות, שאת לא מצחיקה מספיק, לא חכמה מספיק, לא… מספיק.
את מוצאת את עצמך בוהה בטלפון בהפסקות, מעמידה פנים שאת עסוקה כדי שאף אחד לא ישים לב כמה לא נח לך. במפגשים חברתיים את מרגישה כמו דג, לא מסוגלת לדבר, לא באמת חלק מהשיחה. ולאירועים ומסיבות? את תמיד מוצאת תירוץ לא להגיע.
לפעמים את מנסה להשתלב בכח, אבל זה רק מגביר את המבוכה והחרדה ואת מרגישה עוד יותר לבד. הבדידות הזאת מחלחלת לעוד ועוד תחומים בחיים. את מרגישה שאת מפספסת הזדמנויות כי את לא מצליחה ליצור קשרים. הרעיונות הטובים שלך נשארים כלואים בראש כי את חוששת להשמיע אותם. ובחיים האישיים? אולי קשה לך ליצור חברויות עמוקות או למצוא בן זוג. את מרגישה תסכול, חוסר אונים, ולפעמים אפילו ייאוש.
אבל יום אחד את מחליטה שמספיק. את לא רוצה להמשיך ככה. את רוצה להרגיש שייכת, להיות חלק, לבטא את עצמך בחופשיות, להרגיש נינוחה ולקבל מהחברה בחזרה. ואת צודקת, אין סיבה שתמשיכי להרגיש ככה, כלואה בתוך עצמך ומשותקת. מגיע לך להרגיש חופשיה.
בטיפול רגשי נחקור את המקורות של הקושי הזה. אולי זו חוויה מהילדות שעיצבה את הביטחון העצמי שלך, אולי אמונות מגבילות על עצמך או על מה שאחרים חושבים עלייך משתלטות ופוגעות בך, אולי דבר מה אחר. בטיפול נקשיב לרגשות ולמחשבות שמונעים ממך להשתלב, נעבוד אתם ונאתגר אותם, נתרגל מיומנויות תקשורת בסביבה בטוחה ותומכת, ויחד בהדרגה נסייע לך לבנות את הבטחון שלך בעצמך ובעולם.
לאט לאט, תתחילי להרגיש יותר בנוח בסיטואציות חברתיות. תגלי שיש לך מה לתרום לשיחה ושאנשים באמת מתעניינים בך ובמה שיש לך להגיד.
הפעם הראשונה שתעזי להביע דעה בקבוצה, השיחה הספונטנית עם שכן במעלית, הערב שבו תצחקי בחופשיות עם חברים בלי להרגיש שאת צריכה להוכיח את עצמך- כל אלה יהיו ניצחונות קטנים בדרך להשתלבות טובה ורגועה.
רוצה שאצור אתך קשר?